آسمـان مـال مـن اسـت

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

هایده با شکل و شمایل اسلامی‌!

دیشب عروسی‌ای دعوت بودیم که خانواده‌های هردوطرف، افرادی شناخته‌شده، محترم و مذهبی بودند. آن‌قدر مذهبی که مطمئن بودیم قسمت طرب‌انگیز مراسم به هر شکلی که باشد، قطعن بدون موسیقی و نهایتن با حضور یک حاج‌خانم مداح برگزار می‌شود. این ذهنیت ما تا یک‌جایی از ماجرا درست بود؛ اما این یک‌جایی، درست همان‌جایی‌ست که جناب داماد تشریف آوردند و برخلاف تصور ما، آن خانم خواننده-دی‌جی هم‌چنان دف می‌زدند و می‌خوانندند؛ و به‌جز محارم، غیرمحارم هم با حجاب کامل درست مقابل چشمان داماد دستان، کمر و پاهای خود را به شکل غریبی، نــرم، تکان می‌دادند! از رقصیدن داماد هم بگذریم. 

از توصیفات آن خانم هم بگویم که ایشان استاد دف بودند و بسیار شاد و خوش‌حال. از ویژگی‌های ظاهری‌شان اشاره می‌کنم به: یک روسری صورتی‌جیغِ کهنه؛ مانتوی گشاد و بدقواره، ساپورتی تا کمی پایین‌تر از زانو؛ جوراب ساقه‌کوتاه(مچی- یعنی تا مچ پا) و کفش‌های پاشنه بلندمشکی.

 

خلاصه‌اش اگر کنم فقط می‌گویم:«اگر قر توی کمرتان به‌طور فراوان وجود دارد؛ سخت نگیرید؛ اسلام را هم به شکل مورد قبول‌تان ادیت نکنید؛ فقط لطف کنید و با راحت‌ترین و بهترین روش -که همان موسیقی‌ست- آن را بیرون بریزید؛ چون با این کارهایتان گند زده‌اید به اسلام!»

 

۰۶ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۱۷ ۲۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانیه

چه صبورانه تحمل می‌کنی غفلت بی‌رحم ما رو دخترک!

از صبح می‌چرخم در خانه و می‌خوانم:

«همین‌لحظه، همین‌ساعت، همین امشب

که  تاریکی همه  شهر رو به‌  خواب برده

یه سایه  رو تنِ  دیوار  این  خونه‌س

تویی  و  یک‌سبد  گل‌های  پژمرده

 

همه دنیا به چشم تو همین کوچه‌س

هوای  هر  شبت  یلدایی  و  سرده

کجاست اون ناجی افسانه‌ی دیروز؟

جوون‌مرد محل ما ...  چه نامرده...

چه نامرده...

 

چه صبورانه تحمل می‌کنی

غفلت بی‌رحم مارو دخترک

ما داریم گلاتو آتیش می‌زنیم

تو داری با التماس می‌گی کمک...کمک!»

حس مبهم - گوگوش 

+ می‌خواستم بیایم و به‌تلافی نبودن این مدت، کمی بنویسم، کمی حال خودم و خودتان را بهتر کنم که نشد... این دردها تمامی ندارد انگار...

+ در اینستاگرامم گفتم؛ این‌جا هم می‌گویم ... نه آتنا اولینش بود و نه بنیتا آخرین. اما این بی‌قراری‌ها شاید تلنگری باشد برای مراقبت بیشتر؛ و شاید درک صحیح‌تر قانون و رسیدگی به جرایم!

 

۰۴ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۴۱ ۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
هانیه